Ale Geplaatst op 27-09-2006, 17:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

"Dit is een techniek die ik heel erg veel gebruik. Er is ook veel materiaal voor te vinden. Voor 3d kaarten heb je een aantal dezelfde afbeeldingen nodig. Bij de eerste afbeelding laat je alles staan, bij de tweede laat je iets weg en zo door tot de 4de,5de,6de of 7de afbeelding (vind ik het maximum) De uitgeknipte delen plak je op elkaar met een stuk 3-d plakband (dubbelzijdig plakband met een stuk schuimrubber ertussen) of 3-D kit (soort lijm die dik blijft). Wanneer je alle lagen hebt gehad zie je diepte in de kaart. Met deze techniek kan je ook hele mooie schilderijen maken. Er zijn speciale lijsten voor die een paar centimeter diep zijn.

Benodigdheden

*  4 tot 7 plaatjes met dezelfde afbeelding.
   * 3-D kit of 3-D foam.
   * Klein scherp schaartje om de plaatjes uit te knippen.
   * Aparte schaar om plakband te knippen.
   * stenlimesje en snijmatje.
   * A-5 karton.
   * envelop.
   * prittstift

Voorbeelden

Als eerste zoek je een plaatje uit waar je er meerdere van hebt. Voor deze kaart heb je er vijf nodig. Je zou het uit kunnen breiden naar 7 maar dat vind ik toch echt wel het maximale aantal. Het kaartje moet nog wel in de envelop passen. Het eerste plaatje knip je netjes langs de rand uit, die vormt de ondergrond voor de rest. Je plakt het plaatje op een bijpassende kaart, en meestal leg ik de kaart dan even tussen een aantal boeken zodat die niet omkrult bij het drogen. (1) Nu ga je de andere afbeeldingen ook uitknippen. Je laat steeds iets meer van de afbeelding weg. (2,3,4,5)

De stukjes die je uit hebt geknipt plak je vast met 3D plakband (of kit). Bij plaatje 3 moet je even goed opletten. Het rechtervoetje dat onder het andere beentje gaat. Dat knip je wel mee uit maar doe je geen verhoging achter. Je plakt het gewoon vast met een beetje lijm. Als je het namelijk wel verhoogt dan ziet dat er raar uit omdat het maar een half voetje is wat omhoog komt. Als je dit gedaan hebt is de kaart af. 6) Nog even laten drogen (als je kit gebruikt) en dan kan die op de post.

Bron: http://www.miekmiek.nl/?content=page&id=2

meld dit bericht aan een moderator